نوربرگرینگ، معیار سنجش توانایی فنی خودروها، بار دیگر میزبان نمایش قدرت یک پیکاپ شد. فورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه، اولین وانت الکتریکی تاریخ است که این پیچوخم ۲۰.۸ کیلومتری را در زمان اسپرتکاری پشتسر گذاشته است.
عبور از محدودیت باتری و پیشرانه
سیستم مدیریت حرارتی باتری لایتنینگ زیر فشار مداوم پیست به خوبی عمل کرد و ثابت ساخت این پیکاپ برای رانش در دورهای طولانی به اندازه خودروهای مسابقهای قابل اتکا است. پیشرانههای برقی در مجموع بیش از ۵۸۰ اسب بخار قدرت و حدود ۱۰۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند؛ رقمی که نهتنها توانایی شتابگیری سریع از سکون، بلکه پایداری در سرعتهای بالا را تضمین میکند.
- باتری ۱۰۰ کیلوواتساعتی با سیستم خنککننده پیشرفته
- دو موتور برقی محور جلو و عقب با کنترل جداگانه گشتاور
- شتاب صفر تا ۱۰۰ در حدود ۴ ثانیه تحت شرایط مسابقهای
- ترمزهای سرامیکی تقویتشده برای دمای کاری بالا

انتقال دستاوردها به محصولات تجاری
موفقیت در نوربرگرینگ نقطه عطفی برای فناوری وانتهای برقی است و فورد قصد دارد بسیاری از اصلاحات آیرودینامیکی و مهندسی پیشرانه را به نسخههای در دسترس مشتریان بیاورد:
- اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب با پوشش فیبرکربن
- پانلهای زیرین صاف برای کاهش مقاومت هوا
- ورودیهای هوا و خروجیهای گرما بهینهشده
- کنترل فعال دریچههای گریل و کیت ترمز تقویتشده
این رکوردشکنی ثابت میکند وانتها نه صرفاً برای حمل بار، که برای هیجان و سرعت هم متولد شدهاند. وقتی پیکاپی با وزن بالا بتواند با اعتماد به نفس وارد پیچها شود و شتابگیری اسپرت ارائه کند، آینده خودروهای کاری – تجارتی تغییر میکند. فورد F-150 لایتنینگ تنها آغاز راه است؛ جادهای که در آن وانتهای الکتریکی بتوانند همسطح سوپرخودروها بدرخشند.

لعیا آزاده
من فارغالتحصیل رشته رسانه و ارتباطات هستم و از همان دوران دانشگاه به پتانسیل فضای مجازی و رسانههای دیجیتال برای تولید محتوا علاقهمند شدم. فعالیت حرفهای خودم را از سال ۱۳۹۷ با مدیریت یک وبلاگ و شبکههای اجتماعی برای یک برند کوچک آغاز کردم. پس از کسب تجربه در زمینه تولید محتوای دیجیتال و بازاریابی، اکنون به عنوان دبیر سرویس محتوای دیجیتال در یک مجله اینترنتی شناختهشده فعالیت میکنم. تلاش من این است که با بهرهگیری از روندهای جدید، محتوایی جذاب و تعاملی برای مخاطبان تولید کنم.