تابستان داغ سینما امسال با رکورد جدید «پیرپسر» ادامه یافت. هفته گذشته بیش از ۶۰۶ هزار مخاطب به سینماها آمدند و فروشی بالغ بر ۵۱.۳ میلیارد تومان رقم خورد. این میزان فروش نسبت به هفته پیش حدود ۲۸ میلیارد افزایش داشته و نشان میدهد عطش تماشای فیلمهای تازه و اکشن-اجتماعی همچنان بالاست.
رکوردشکنی «پیرپسر»
فیلم اکتای براهنی که از ۲۱ خرداد اکران خود را آغاز کرد، با فروش کل ۱۵۳.۹ میلیارد تومان جایگاه پرفروشترین اثر سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ را از آن خود کرد. این فیلم موفق شد رکورد «دایناسور» اطیابی را بشکند و با جذب ۱.۷۱۸.۸۴۱ تماشاگر، بیش از سه ماه در صدر توجه مخاطبان باقی بماند. ترکیب نامهای شناختهشدهای چون حسن پورشیرازی، لیلا حاتمی و حامد بهداد، نقش مهمی در جذب تودهوار مخاطب ایفا کرد.
سه تازهوارد به چرخه اکران
- «ناتوردشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان
- «سینما متروپل» ساخته محمدعلی باشهآهنگر
- «آدمفروش» محصول محمود کلاری
این آثار از ۱۲ شهریور روی پرده رفتند و اولین روزهای راهاندازی اکرانشان با استقبال نسبی مخاطبان همراه بوده است. هر سه فیلم به ترتیب در ژانر اجتماعی-دراماتیک و کمدی-اجتماعی قرار میگیرند و امیدوارند با شیب افزایشی فروش خود را تثبیت کنند.
صدرنشینان جدول فروش هفتگی
- مرد عینکی (۱۶.۱ میلیارد تومان، ۱۹۶٬۶۹۶ بلیت)
- پیرپسر (۱۰.۱ میلیارد تومان، ۱۰۴٬۷۶۳ بلیت)
- ناجورها (۱۰.۰۷ میلیارد تومان، ۱۲۳٬۷۳۴ بلیت)
فیلم «مرد عینکی» که از اول مرداد به اکران درآمده، با بازی بهرام افشاری و مهدی هاشمی، بار دیگر ثابت کرد علاقه عمومی به قصههای کمدی-اجتماعی بالا است. در پایین جدول، آثاری مانند «صددام» و «جزایر قناری» با فروش پایینتر اما حضور مداوم در سینماهای سراسر کشور، سهم جمعیتی ثابت خود را حفظ کردهاند.
سینمای ایران در حالی به استقبال انتهای فصل گرم میرود که روند افزایشی فروش، امیدها را برای تداوم دوران رونق پساکرونا بیشتر کرده است. رقابت آثار پرفروش با عنوانهای مستقل و انیمیشنها، ترکیبی از کیفیت هنری و سلیقه عامهپسند را به نمایش میگذارد. چشمانداز نیمفصل پاییز نیز با آثار مورد انتظار، نوید برندهشدن مخاطب در نهایت انتخاب را میدهد.
لعیا آزاده
من فارغالتحصیل رشته رسانه و ارتباطات هستم و از همان دوران دانشگاه به پتانسیل فضای مجازی و رسانههای دیجیتال برای تولید محتوا علاقهمند شدم. فعالیت حرفهای خودم را از سال ۱۳۹۷ با مدیریت یک وبلاگ و شبکههای اجتماعی برای یک برند کوچک آغاز کردم. پس از کسب تجربه در زمینه تولید محتوای دیجیتال و بازاریابی، اکنون به عنوان دبیر سرویس محتوای دیجیتال در یک مجله اینترنتی شناختهشده فعالیت میکنم. تلاش من این است که با بهرهگیری از روندهای جدید، محتوایی جذاب و تعاملی برای مخاطبان تولید کنم.